Selasa, 24 Juli 2012

Ghofur Dzulhikam


Assalamualaikum & Salam Ukhwah :)

Ingin pulang kembali pada Si Pencipta diri dalam keadaan redha & diredhaiNya ~ Wahai jiwa yang tenang (iaitu jiwa yang beriman). Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang redha & diredhaiNya ~ Al Fajr 27-28

Ana menasihati bukanlah bermakna ana manusia yang paling baik. Ana mengingatkan bukanlah bermakna ana manusia yang tidak pernah alpa. Ana menegur bukanlah bermakna ana manusia paling hebat.Ana berbicara bukanlah bermakna ana paling sempurna.

Manusia sememangnya dalam kerugian melainkan yang mereka yg beriman & berpesan-pesan kearah kebenaran dan kesabaran ~ Al Asr

Ana menasihati kerana ana sayang. Ana berpesan-pesan kerana ana ingin menjadi manusia bermanfaat. Sedangkan ana pun belajar dari teguran sendiri ~ Andai menunggu sempurna, maka tiadalah dakwah di dunia...

~ Nasihati aku jika aku salah. Teguri aku jika aku mengundang murka Allah ~

Satu hari nanti aku akan pulang menemuiNya..~

Ya Allah, andai kematian itu lebih baik bagiku, maka benarkanlah aku pulang menghadapMu dalam keadaan beriman, redha denganMu dan diredhaiMu..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar